تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا
سرخط خبرها

شروع کوران فوتبال در کوپا| جام پرحاشیه آمریکای جنوبی

  • کد خبر: ۷۰۴۹۲
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
شروع کوران فوتبال در کوپا| جام پرحاشیه آمریکای جنوبی
چهل‌و‌هفتمین دوره مسابقات جام ملت‌های آمریکای جنوبی بعد از یک سال وقفه به‌دلیل کرونا، آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، چهل‌و‌هفتمین دوره کوپاآمریکا از بامداد امروز با بازی تیم‌های برزیل و ونزوئلا آغاز شد؛ مسابقاتی که قرار بود سال گذشته و با عنوان کوپا‌آمریکا‌۲۰۲۰ برگزار شود، اما به‌خاطر شیوع کرونا در‌نهایت امسال و با عنوان کوپا‌آمریکای‌۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. ضمن اینکه قرار بود میزبان این مسابقات برای اولین‌بار از سال‌۱۹۸۳ به بعد، ۲ کشور کلمبیا و آرژانتین به‌طور‌مشترک باشند که کلمبیا به‌خاطر اعتراض‌های داخلی در کشور خود میزبانی را از دست داد و اندکی بعد آرژانتین هم به‌خاطر اوج‌گرفتن موج کرونایی میزبانی را از دست داد تا تنها همین چند روز پیش برزیل برای دومین‌بار پیاپی به عنوان میزبان برگزیده شود.

 

بازی‌ها با حضور ۱۰ تیم آمریکای جنوبی در ۲ گروه برگزار می‌شوند. در گروه‌A آرژانتین، اروگوئه، شیلی، پاراگوئه و بولیوی حضور دارند و در گروه‌B کلمبیا، برزیل، ونزوئلا، اکوادور و پرو رقابت خواهند کرد. پیش‌از‌این قرار بود قطر و استرالیا به‌عنوان تیم‌های میهمان در کوپا‌آمریکا حضور داشته باشند؛ اما به‌خاطر فشرده‌شدن برنامه بازی‌های ملی به‌دلیل بحران کرونا از شرکت در این رقابت‌ها انصراف دادند. کوپا در دوره‌های گذشته همیشه ۲ میهمان داشته که مکزیک یک پای ثابت آن بوده است. ژاپن و قطر هم در دوره‌های گذشته از آسیا شانس حضور در این مسابقات را داشته‌اند.


مدعیان سنتی قهرمانی

آرژانتین دیگر میزبانی مسابقات را ندارد، اما همچنان به‌همراه مسی یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی در این تورنمنت است. مسی هنوز با تیم ملی کشورش به هیچ افتخاری نرسیده و به‌همین‌خاطر عطش زیادی برای قهرمانی در این تورنمنت دارد. مسی تا‌به‌حال ۳ بار شکست در فینال کوپا‌آمریکا را تجربه کرده است. ا‌روگوئه هم دیگر مدعی این مسابقات است؛ به‌ویژه که سوارز و کاوانی فصل خوبی را سپری کرده اند. برزیل نیز که مدافع عنوان قهرمانی است، به‌همراه نیمار امیدوار است که از عنوان خود دفاع کند. در طول ۴۶ دوره برگزاری این مسابقات تیم اروگوئه با ۱۵ قهرمانی موفق‌ترین تیم مسابقات به‌شمار می‌رود. آرژانتین با ۱۴ قهرمانی، برزیل با ۹ قهرمانی، پاراگوئه و پرو و شیلی با ۲ قهرمانی و کلمبیا و بولیوی با یک قهرمانی در رده‌های بعدی قرار دارند.


دست‌به‌دست‌شدن میزبانی

کوپا در حالی آغاز شده که با رأی دادگاه عالی برزیل مجوز برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای جنوبی صادر شد. به‌علت شیوع کرونا در برزیل، اعتراض‌های جدی درباره میزبانی این کشور برای رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای جنوبی موسوم به کوپا‌آمریکا مطرح شده است. اما با‌وجود اعتراض‌های گسترده، پیش‌دادگاه عالی برزیل اجازه داد این کشور میزبان چهل‌و‌هفتمین دوره فوتبال جام ملت‌های آمریکای جنوبی باشد.

 

قرار بود این رقابت‌ها ماه مارس‌۲۰۲۰ با میزبانی مشترک آرژانتین و کلمبیا برگزار شود، اما به‌علت پاندمی کرونا، مسابقات مذکور یک سال به تعویق افتاد. بروز ناآرامی‌های سیاسی در کلمبیا باعث شد تا کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی میزبانی را از این کشور سلب کند. میزبانی آرژانتین نیز به‌علت شیوع دوباره کرونا در این کشور لغو و سرانجام برزیل به‌عنوان میزبان نهایی این رقابت‌ها معرفی شد. این رقابت‌ها در شهر‌های ریودوژانیرو، برازیلیا، کویابا و گویانیا برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->